LOADING

Type to search

Polícia Pošta Prevencia Život

Slovenská pošta opätovne upozorňuje na podvodníkov

redaktor tvpk 01 decembra 2021

Blížiace sa vianočné sviatky umocnené aktuálnym lockdownom motivujú Slovákov nakupovať cez internet. To využívajú podvodníci, ktorí opäť vystupujú v mene pošty a žiadajú od klientov údaje o ich platobných kartách. Slovenská pošta preto vyzýva ľudí k ostražitosti, aby na podozrivé maily či SMS správy nereagovali.

Slovenská pošta zaznamenala už približne 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, v ostatnom čase aj na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť.

Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, a to ani za colné konanie či DPH. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.

Slovenská pošta preto nabáda občanov k ostražitosti a vyzýva ich dôkladne si preveriť, odkiaľ je email zaslaný. Pochybná adresa phishingových e-mailov totiž jasne napovedá, že ide o podvod.

Ukážka, ako môže podvodný email vyzerať:

Že ide o podvod rozoznáte aj podľa nepravdivých údajov uvedených v podvodnom maile: zákaznícka podpora SP nefunguje 24 hodín a telefónne číslo na ZC je 0850 122 413 a nie 0850 192 413.
Slovenská pošta tiež neposkytuje službu platobnej brány a akékoľvek poslané peniaze cez akúkoľvek službu či banku vždy jednoducho prídu, nie je potrebné platbu prijimať zadávaním akýchkoľvek údajov.

Odporúčame vždy si overiť uvedené informácie na oficiálnom webe Slovenskej pošty. Rovnako odporúčame nikdy neklikať na žiadny link v podozrivých mailoch.

Foto: Slovenská pošta

Inzercia