Opatrenia polície na úseku dokladov a evidencií v súvislosti s mimoriadnou situáciou
V súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie na území SR od 12.3.2020 podľa § 8 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov na zabezpečenie úloh a opatrení zameraných na záchranu života, zdravia a majetku, prijímaní opatrení na znižovanie rizík ohrozenia, ako aj určenie postupov a činností pri odstraňovaní následkov prenosného ochorenia COVID-19 a v súvislosti s prijatím bezpečnostných opatrení, ktoré vyplývajú zo záverov zasadnutia Ústredného krízového štábu na zamedzenie a eliminovanie šírenia koronavírusu medzi obyvateľmi Slovenska a na zabezpečenie minimalizovania možných nepriaznivých vplyvov boli od 16.3.2020 do odvolania prijaté nasledovné opatrenia pri vybavovaní občanov na úseku dokladov, zbraní a dopravných evidencií na okresných riaditeľstvách Policajného zboru:
- Zníženie rozsahu stránkových hodín na 3 hodiny denne, a to od 8.00 do 11.00 hod.;
- Nebudú sa prijímať žiadosti o vydanie občianskych preukazov pre deti do 15 rokov;
- Žiadostí o vydanie občianskeho preukazu sa budú prijímať len pri skončení platnosti maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ktorých časová platnosť skončila, pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu;
- Vyhotovené občianske preukazy sa budú zasielať poštou na adresu určenú občanom, resp. na adresu trvalého pobytu;
- Žiadosti o vydanie vodičského preukazu sa budú prijímať len po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí časovej platnosti a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu;
- Žiadosti o vydanie cestovného pasu sa budú prijímať len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní;
- Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu – občan má možnosť vykonávať aktiváciu prostredníctvom elektronickej služby na to zriadenej;
- Na úseku evidencie zbraní a streliva je pozastavené až do odvolania vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov;
- Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí boli objednaní online prostredníctvom elektronickej služby- prioritne je potrebné vykonávať evidenčné úkony, ktoré sú potrebné na používanie vozidiel obyvateľmi a organizáciami; takýmito úkonmi sú najmä:
- prihlasovanie nových a jednotlivo dovezených vozidiel do evidencie,
- vydávane nových osvedčení o evidencii a tabuliek s evidenčným číslom z dôvodu straty alebo odcudzenia pôvodných dokladov a tabuliek;
Nebudú vykonávané úkony, ktoré znesú odklad napr. vydanie TEČ na nosič bicykla.
- V maximálnej miere sa budú vykonávať úkony využitím elektronických služieb, ktoré občania nájdu na stránkach:
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/vozidla/
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/tpreukazy-menu/
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/menu-doklady/
Občanom, ktorí nemajú občiansky preukaz s elektronickým čipom odporúčame vyžitie elektronickej služby objednania sa na konkrétny čas.
- Vo všetkých prípadoch, kedy sa vydávajú elektronické osvedčenia o evidencii časť I, sa tieto budú doručovať priamo na adresy určené občanmi, nie na oddelenia dokladov.
O uvedených prijatých opatreniach budú občania informovaní aj pri vstupe do priestorov Okresného riaditeľstva PZ v Pezinku, Šenkvická 14, Pezinok.