POLÍCIA VARUJE! – Nedajte sa nachytať – Chráňte aj svojich starých rodičov!
V posledných dňoch sme na území bratislavského kraja zaznamenali nárast prípadov s podvodmi, kedy páchatelia pod rôznymi vymyslenými legendami telefonicky kontaktujú dôverčivých občanov. Ich otázky smerujú k úhradám, ktoré mali byt zrealizované z konkrétneho bankového účtu. Zámerom je dostať prihlasovacie údaje do internet bankingu a následne aj číslo pridelenej karty k bankovému účtu. Ďalšou požiadavkou je aj rodné číslo a po vygenerovaní bankou aj zabezpečovací kód. Celá táto komunikácia sa odohráva v duchu akejsi „pomoci“ zvrátiť „vyššiu transakciu“, ktorá mala byť vykonaná krátko pred telefonátom od páchateľa. Takýto prípad sme zaznamenali aj v priebehu tohto týždňa. Dôverčivá seniorka všetky vyššie uvedené údaje poskytla a následne ju doposiaľ neznámy páchateľ okradol o sumu v celkovej výške 30.000,-€, ktorú mala na svojom bankovom účte.
Bratislavská krajská polícia v tejto súvislosti dáva občanom do pozornosti nasledovné:
- v prípade takýchto telefonátov neposkytujte žiadne zo svojich autentifikačných a verifikačných údajov k žiadnym bankovým službám, či produktom.
- banka nikdy nežiada obdobné údaje od klienta telefonicky, fakultatívne vyžaduje iba osobné údaje pre identifikáciu klienta, avšak nikdy nie konkrétny údaj ku konkrétnej službe, či produktu.
- v prípade, ak si Vám neznáma osoba telefonicky pýta Vaše údaje k platobným kartám a údaje k službe internetbanking, alebo prihlasovacie údaje a heslo, neposkytujte ich!
CIEĽOM TÝCHTO VOLANÍ A INTERNETOVEJ KOMUNIKÁCIE JE IBA JEDINÉ – ZÍSKAŤ A VYLÁKAŤ OD VÁS VAŠE PENIAZE
Ako najrýchlejší spôsob negovania – blokácie takto prevedených finančných prostriedkov na účty páchateľa je bezodkladné informovanie zákazníckej linky Vašej banky. Pracovníci infolinky vykonajú úkony na zamedzenie nakladania s finančnými prostriedkami na účte poškodeného, ako aj na účtoch kam boli finančné prostriedky prevedené, rovnako vykonajú aj všetky ďalšie potrebné úkony.