Aktuálny režim na pracoviskách rezortu Ministerstva vnútra po 27. januári
redaktor tvpk
27 januára 2021
REZORT MINISTERSTVA VNÚTRA SR OD 27. JANUÁRA ROZŠIRUJE SLUŽBY SVOJICH PRACOVÍSK
Klientske centrá, oddelenia dokladov a ďalšie pracoviská naďalej poskytujú služby len dopoludnia od 8:00 do 12:00. Vstup umožnia len návštevníkom, ktorí sa preukážu niektorým z nasledovných dokladov:
- potvrdením o negatívnom teste na ochorenie COVID-19 vykonanom od 18. januára,
- platným potvrdením o prekonaní ochorenia nie starším ako 3 mesiace,
- dokladom o diagnostike ochorenia medzi 2. novembrom a 17. januárom,
- dokladom o zaočkovaní proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou vakcíny, pričom od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní.
OKRESNÉ ÚRADY A KLIENTSKE CENTRÁ
Pracoviská okresných úradov budú zabezpečovať všetky agendy.
- Pracoviská okresných úradov budú zabezpečovať všetky agendy.
- Pred osobnou návštevou sa však naďalej uprednostňuje telefonická a elektronická, prípadne písomná komunikácia s úradmi. Podania bez autorizácie je v takom prípade potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú
- Všetky ústne pojednávania a osobné konzultácie budú možné až po predchádzajúcej dohode. V osobitných prípadoch rozhodne o požiadavke klienta prednosta okresného úradu.
EVIDENCIA VOZIDIEL
- Evidencia vozidiel bude vybavovať žiadosti len online objednaných klientov, ktorí sa preukážu SMS-správou o online rezervácii.
- Vykonávajú sa len nevyhnutné evidenčné úkony ako:
- prihlasovanie vozidiel do evidencie vrátane vozidiel jednotlivo dovezených,
- priama zmena držby vozidla v rámci okresu,
- prevod držby vozidla na inú osobu
- vydávanie duplikátov dokladov a tabuliek pri ich strate či odcudzení.
- Nebudú sa vykonávať úkony, pri ktorých sa aicky predlžujú lehoty v zmysle epidemických opatrení.
DOKLADY
- Oddelenia dokladov vybavujú všetky úkony s výnimkou nahrávania certifikátov pre elektronický podpis na občianske preukazy, keďže na tento účel je zriadená e-služba
- Vyhotovené doklady sa budú doručovať na adresu žiadateľa, len výnimočne a v odôvodnených prípadoch na oddelenie dokladov.
ZBRANE A STRELIVO
- Pracoviská evidencie zbraní a streliva neposkytujú služby vo štvrtok.
- Neprijímajú žiadosti a nerobia žiadne úkony u osôb, ktoré sa nepreukážu niektorým z hore uvedených dokladov oprávňujúcich na vstup.
- Výnimkou sú úkony, v ktorých zákon striktne určuje povinnosť odovzdať zbrane do úschovy policajného útvaru, a teda si vyžadujú fyzickú prítomnosť držiteľa na policajnom útvare.
- Pri úkonoch, ktoré podliehajú zákonným lehotám, postačí telefonické či elektronické oznámenie.
- Naďalej pracoviská nevykonávajú ani skúšky odbornej spôsobilosti a obhliadky priestorov na zabezpečenie zbraní a streliva.
CUDZINECKÁ POLÍCIA
- Stránkové pracoviská všetkých oddelení cudzineckej polície PZ zostávajú ešte zatvorené.
- Klientov začnú vybavovať od pondelka 8. februára od 8:00.
- Vybavia však len objednaných klientov: rezervačný systém cudzineckej polície bude pustený 1. februára o 00:00.
- V tejto súvislosti cudzinecká polícia upozorňuje, že povolenia na pobyty cudzincov zostávajú platné až dva mesiace po skončení mimoriadnej situácie, ktorá na Slovensku stále trvá.
R-O-R AJ NA ÚRADOCH
- Vstup občanov na pracoviská budú koordinovať poverení zamestnanci a supervízori.
- Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia:
- povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom,
- dezinfikovať si ruky a
- dbať na dvojmetrový odstup.